lördag 11 juli 2009

Rätt gissat

Jag har nu varit på skrotmarknad i Kangasala utanför Tammerfors, har inte med mej min kamera så jag kan inte visa mina fynd ännu....men massor med fint har jag hittat. Höll utkik på olika lådor av trä och gamla zink saker.

Ett bra tips är att se på saker som t.e.x inte e ämnade till försäljning som försäljarnas stolar eller lådor som gamla gubbar förvarar verktyg i. Jag satt mej på gräset och såg en farbror som hade 3 jättefina lådor fulla med olika oljiga grejer. Han såg på mej och jag sa : - du har fina lådor.

Då berättade han att en tjej i min ålder hade förra året gått runt och sett åt hans håll och han fundera va kan en tjej vara intresserad av. Det var lådorna. Sånt sku jag aldrig trott att någon kan vara intresserad av sa han.

Hon hade fått köpa dem för 10 euro st och det fick jag med.

2 kommentarer:

Janna sa...

Haha.. En gammal gubbe med oljiga grejer kan väl inte fatta att vi tjejer kan vara intresserade av hans förvaringslådor :)

Trolla fram kameran nu Carina så vi får se vad du handlat.

Ha det bra!

Janna

Jojo sa...

Haha, inte illa! Skrot för nån, skatt för en annan ;)

Kram Jojo