lördag 27 mars 2010

Mormors dag idag


Idag har det varit en riktigt mormors dag. Det e sällan man hinner me de äldre, att ge den av sin tid men idag ville jag riktigt pyssla om min mormor.

Hon har betytt så mycket för mej då jag växte upp. När jag var ledsen eller kände mig lite på jorden så hoppade jag på cykeln och cyklade till henne. Vi hörde på Michael Jackson och dansade. Åt glass i stora lass och idag var det min tur att ge tillbaka...vi åkte och handlade och vandrade hylla upp och ner i butiken. Vi tog tid på oss och jag sa-: se i lugn och ro vi har inte nå bråttom. Sedan for vi till min son och hälsade på. Där blev det kaffe me dopp.

Efter det blev det frissa besök och några cm bort av längden. Ringde hem till gubben som var snäll nog att koka potatis och sätta forellen i ugnen...mums det var jättegott. Tack J!

Till efter rätt blev det irish coffe och de gillade hon.
Jag e så tacksam för denna dan att jag tog mej tid, för mormor blir 87 nu i vår och gumman is still going strong!

2 kommentarer:

birgit sa...

Hej! Var har du köpt hyllan i sovrummet. Du har en mycket trevlig blogg MVH Birgit

Funccis sa...

Det var fint Carina!! Och säkert uppskattat!! T.o.m fast hon sku varit 20-30 år yngre så e du ju jätteviktig också för henne! Vilken fin gad!! Kram! PS. Du har så ursnyggt i salongen med "new look" igen!!