tisdag 9 november 2010

Snöstorm ikväll


Ikväll är det utlovat snö storm. När första snön kommer brukar jag få riktigt jul fiilis som vi säger här i Finland.Men sedan när julen kommer så e den borta.

Vi har faktiskt julstädat här i vårt hus, hela helgen gick i städandets tecken. Då vi kom från vår resa ville jag att vi skulle storstäda och till min förtjusning hjälptes vi åt här hemma. Så nu är spisen och allt sånt färdigt städat.

Jag köpte ett tv bord liatorp på Ikea och det fick vi på plats.

Då vi var till Tammerfors besökte vi även Stockmann och de hade fram alla julgrejer, varje år vill man köpa något nytt. Jag fick med mej några hjärta i blek pastell ungefär som min smyckes låda från Lisbeth Dahl. Spelkväll och paj med sallad med alla barnen samlade blev det på lördag och förstås en tur till begravningsplan som var så otroligt vacker i kvällssken.

Inga kommentarer: