måndag 26 november 2012

Gammal skylt

För några dagar sedan kom yngsta sonen hem med en jättefin skylt han fått av morfar, och jag ville bara slita den av honom för den var så fiiin och jag blev en smula förvånad att den fanns kvar. Fars gubben hade ett stort företag på 70 talet men p.g.a skatter och annat så gick firman upp i rök och många sorger senare trodde jag att han gjort sej av med allt som påminde om detta.

Men nu har han skrivet en bok om tiden i Saudiarabien och boken finns till salu i Gros bokhandel. Tydligen hade han sparat 2 skyltar för då jag sa att jag tänkte slita skylten av min son så drog han fram en till ur sina gömmor och nu har jag fått en egen nostalgi skylt.

Vi har flakat runt som zigenare efter den tiden och allt som har med min barndom att göra (som inte var så lycklig för min del) är bort för alltid så då något gammalt dyker upp blir jag så förvånad och glad.

För en tid sedan berättade mamma om en klänning hon haft på sig  i södern när vi var små och den minns jag så väl. Och den måste nog ha betytt en hel del för henne efter som hon sparat så många år och så många flyttar.

Imorgon ska jag färdigställa ett vintage bord i ärggrön färg och sedan spraymåla benen till ett klaffbord innan jag åker till jobbet.....


Inga kommentarer: