onsdag 12 december 2012

Fixade lite jul i badrummet

Här har det inte blivit så mycket jul i huset förutom i köket då, men nu köpte jag två Gant handdukar och en pentik korg i rött/ vitt och fixade lite jul i vårt annars så svarta badrum.

Ska lite senare på jobb idag så jag tror att jag ska städa ...bara lite, och ta fram något juligt till vardags rummet.

Känner ni som jag ibland att hur mycket man vill väl så blir ändå något alltid fel. Om jag försöker lägga den lilla extra tid jag har på att hälsa på barnbarnet och mormor så tycker alltid någon, ja främst min mamma att jag skulle nog behöva städa upp i arbetsrummet. m.m

Och sätter jag mycket tid på att städa, ja då får jag ju ingen frisk luft för " Du e ju aldrig ute" har jag lite extra ledigt, så då klagar eller kommenterar min man lite ironiskt" -har du ledig dag eller? igår var bara en sådan dag att jag funderade på vad som är lönt att göra. Moster tyckte  i sin tur: -jag fattar inte hur ni orkar med loppis, och inte är det bra att tycka om katter heller....


Va jag vet brukar jag aldrig klaga på något vad någon gör eller inte gör, eller tycker om att göra, alla har ju sina val och det måste man respektera. Inte brukar jag klaga här heller men nu bara måste jag få ut lite...

Kvällen slutade iallafall bra för jag var och hälsade på en av mina bästa och pålitligaste vänner och vandrade runt och andades frisk luft. Sen ringde jag mormor och innan vi slutade vårt samtal sa hon jag älskar dej , Carina.

1 kommentar:

Country and Rustic sa...

Du är min vitaminspruta! Tack för en härlig promenad, Love u too.