tisdag 19 februari 2013

Hade en mardröm

Förra natten hade jag en mardröm om att min i pad blev stulen och då jag kom hem hade alla mina vita möbler förts bort för utmätning. Jag som alltid betalat alla räkningar i tid. Men då jag ringde för att kolla saken fick jag höra att vi tar av de som har....Tänkte att detta kan inte vara rätt så jag bad min mamma som alltid har starka åsikter som hörs, ringa och säga : Enligt lagen,....bla.bla för så säger hon alltid.

När jag kom hem hade min man målat ytterdörren orange. Och fått ut försäkrings pengar på mina saker. Som han använt till en överraskande köksrenovering. Ja nog var det överraskande alltid, skåpdörrarna var blåa och körsbärs färgade skivor. Och så hade han minskat rummet till hälften.Jag grät så jag inte kunde andas och vaknade av att jag var så täppt i näsan.

Det roliga i det hela är att man säkert bearbetar saker man tänker på i det undermedvetna när man sover. För jag brukar alltid ha koll på ekonomin, men nu har det varit lite mycket uttag från kontot i och med lägenhets köpet. Det med utmätning var en diskussion om en som stuckit från landet då hennes företag gick dåligt. I padens försvinnande råkade en bekant ut för på sitt jobb. Vår ytterdörr hänger så vi funderade för en tid sedan att skaffa ny.

Köksrenoveringen talade vi om med en kund på lördag och hon berättade att de ville ha större kök och rev en vägg.Och hon tyckte att vårt kök från början hade varit så stort.

Bilden är från sonens rum. Kom på att jag aldrig visat hans rum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Just den där tapeten hade han tittat på inån tidning.... Tack för fotot. :)