måndag 29 april 2013

Längtar efter värme

Hoppas det snart slutar blåsa och blir lite varmare. I helgen försökte vi reda upp lite på gården men vi har ganska vått här ännu så det går inte att räfsa. I morse var jag så fruktansvärt trött men kom på att det är bara en dag till att vakna tidigt så har vi ju sovmorgon på 1 maj.

Köpte upp ett helt lass med fina möbler av en bekant igår. Och igår gick jag loss med penseln och fixade insidan på ett skåpet som jag köpt. Vissa rariteter nänns jag inte sälja så jag ska nog behålla det skåpet och istället sälja bort ett ikea skåp. Svärmor var hit en vända igår så jag fick skicka med henne en påse med ett dun täcke. Hon förvarar ju grejer åt mej som jag senare ska ha på villan.Mera ekonomiskt än att skaffa allt på samma gång.

Skulle livet sett annorlunda ut just nu så skulle jag antagligen varit i Tammerfors över helgen, där gick en antik och inrednings mässa av stapeln. Och jag hade önskat att vi från rummet brevid hade kunnat delta men det får blir en annan gång.


Inga kommentarer: