torsdag 26 september 2013

Docksäng

Senast jag var på ett riktigt skrot loppis som vi har här i stan, så hittade jag en riktigt skavank och rostig dock säng. Jag blev riktigt förtjust i den men den var alldeles för dyr. Men jag fick ner priset till en tredje del av vad det varit från början. Lyckligt lottad kom jag hem med mitt fynd. Det blir en av leksakerna till min barnkammar vind på villan. Dit har jag nu samlat en pigtittare med låda, en köpkärra, ett dockhus, en gammal dockkärra och ett gammalt spel.

Tömde på loppis igår och ska nog snart föra på nytt men till ett annat loppis. Mamma ska ta två bord bredvid varandra så kan hon ju sköta om det åt oss båda.

På villan har vi fått in golvet och nu har de börjat på utsidan. Kalla och regniga dagar fortsätter de att isolera taket och sedan blir det väl att mura en skorsten så vi får in värmen, sedan ska elen dras. Efter det får man skjuta fast inner panelen. Kaminen kommer från Sverige, och trappan är beställd från England.Sedan spikas  mellan väggen upp och resten av väggarna. Oj va det ska va skönt då vi kommit så långt....

2 kommentarer:

Erika sa...

Vad heter skrotloppiset?

Mollys sa...

Omatori i Gamla Vasa.