onsdag 20 november 2013

Kvalitets tid med mormor

Igår fick jag lite tid över, och valde att spendera det med min älskade mormor. En klippa i livet för mej. Under min uppväxt betydde hon så otroligt mycket, när jag var ledsen hoppade jag på cykeln och trampade iväg till henne. Jag sov ofta hos henne, kommer ihåg att lakanen alltid var perfekt manglade och doftade så gott. Hon tvättade fotsulorna på strumpyxorna och vi gick i bastun nere i källaren Handduken var sliten och sög åt sej vattnet från en frusen kropp på ett härligt sätt.

Igår pratade vi om Brändö, jag älskar att höra gamla historier och då jag körde hem åkte jag förbi hennes barndoms hem.

Jag hade svårt att somna då jag funderade på hur allt ändras med tiden. Hon sa att hon så gärna vill berätta men vet inte vem hon ska berätta åt. Ena dottern hälsar inte på henne och de skär i mitt hjärta....

Imorgon ska vi åka till Umeå med några vänner. De ska bli jättekul ser verkligen fram emot den kryssningen.
Hoppas att man får lite julstämning så man orkar städa och pynta inför julen. Jag har bjudit alla hit på jul och på juldagen kanske vi åker iväg till villan som troligtvis snart är färdig då, så man kan börja bära in lite grejer..

Skönt med sena mornar, nu blir det att städa lite innan jag åker iväg på "kvällsskifte".

Inga kommentarer: