fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag

Tog en extra ledig dag idag, för att jag skulle hinna träffa två för mej betydande vänner.vet att jag borde ha hunnit med två till men är så glad för det vad jag hann med. Det ger mej sinnesfrid. 

Nått mindre roligt var ju då en dam kritiserade mina priser på de möbler jag målat. Att de var för dyra. Egentligen tar jag inte sådan kritik så hårt för de e inte lätt eller billigt att restaurera möbler. Vad folk inte tänker på är att de ska hämtas, bäras, förvars, slipas, målas, målas, skruvas bort lister och knoppar. Teipas runt glas, skruvas ihop igen och sedan igen fraktas. Om vi textat eller limmat dit en text så kosta också den. Köper man nya knoppar kostar de minst 4,90 för två. Oftast behövs det 6-8 eller fler. Så det kan jag ju säga att timpengen skulle nog vara liten om man räknade det som de ska räknas.


Inga kommentarer: