lördag 22 februari 2014

Mormor vila

Inatt har jag haft barnbarnet övernatten och det är så mysigt och skönt att få sköta lill prinsessan. Men visst tar det på krafterna att ständigt vara på sin vakt. Leka , busa, mata, byta och kolla efter så inget smått slintar in i munnen.

När jag senare på dagen åkte ut till villa till min man som övernattat där, så fick jag komma till färdig kokt och grillat. Mums. Sen kröp jag ner i sängen och sov en stund. Och det var så otroligt skönt. Att bli ompysslad själv. Då jag vaknat kollade vi på tv och sedan åt vi glass och på kvällen blev det bastu.

Katten var förståss med och han börjar trivas jättebra här han med. Vi har en granne på en ö bredvid som bor här ute, annars är det bara helgboende här. Lungt och fridfullt och idag hade vi till och med lite sol.

Inga kommentarer: