lördag 22 mars 2014

Gemensamt ansvar

Idag har vi deltagit i en insats för gemensamt ansvar. Nästan hela jobb gänget var till församligs huset och klippte och stylade undebara omtänksamma människor. De var så härligt att prata med dessa intresanta personer. Blev så förvånad och på något sätt glad då jag känd igen en tjej. Frågade vad hon jobbade med inom församlingen och hon svarade att hon var präst. Häftigt! 

Ännu häftigare var då hon sa att hennes man borde också ha kommit och klippt sej men han är på jobb idag. För att ha något att tala om frågade jag va han jobbade med och döm om min förvåning då hon svara att han tatuerar. Underbart, blev så glad. De tog bort myten om gråa gamla gubbar med skägg som man respekterar och känner sej som världens syndare inför. Med ett brett lende på läppen somnar jag idag med gott samvete för min, och mina medhjälpares insats.

Inga kommentarer: