söndag 6 april 2014

Katt hår

Överallt finns katthår som retar gallfeber på en. I fredags hade jag ut alla kuddar från soffan och dammsög hela huset, ändå finns det massor med hår överallt. Nalle som annars inte löser nå päls håller på och tappa sin vinterpäls. Jag som gillar svarta kläder är full av hår hela tiden. Blää.

Igår var vi på fest här i bya lokalen och det var ju väldigt lyckat. Mindre lyckat denna vecka var ju att mitt barndomshem som pappa ritat och byggt brann upp på torsdag. Troligtvis var det elfel som startade det hela. Det rörde upp många obearbetade känslor inom familjen. Och det ledde ju till minnen som gav ordet katastrof ett namn. Fakta är att vi inte velat tänka på eller gå igenom saker vi borde ha prata om tidigare. Saken blev ju inte bättre av att min bror som befinner sej utomlands inte ännu vet något.

Kalla vindar blåser och gör så att man helst vill sitta inomhus. Vi har så våt gräsmatta så man kan inte räffsa ännu men jag köpte iallafall några krokus som jag planterade intill trappan i en fin kruka å fot.

Inga kommentarer: