lördag 12 april 2014

Mina funderingar kring svanarna

Imorse då vi vaknade hade svan mamman lagt sej för att ruva i fjol årets bo. Glada åt de är vi då vi för ett tag trodde att de skulle bygga bo vid vår strand. Nu kan vi betrakta dem från fönstret då vi äter istället. Började googla på svanar för att lära mej mera. Lite ledsamt konstaterade jag att det är stor dödlighet på svan ungar. Hela 90 % . Undras om alla trre ungar som simmade här förra sommaren har dött ? 

Solen visar sej i mellanåt så jag tror det blir lite ute vistelse idag. Vedhögen ska stapplas och barken räffsas undan. Njuter så av friska luften, fågelsången ( även fiskmåsarna). Somnade som ett barn efter bastun, då de andra ännu satt uppe och spelade kort. Idag får vi besök av min mans syster yster med familj. Kul. Önskar att jag hade fått min efterlängtade lekstuga så vi kunde kokat lite med små tjejerna.

Inga kommentarer: