söndag 18 maj 2014

New england

På onsdagen ska vi, alltså jag och mamma åka till kokkola och fira hennes födelsedag. Det ska blir så kul. Väntar ivrigt på den dagen. Jag ska bjuda henne ut och äta något riktigt gott. Sen ska jag söka efter lite New England gardiner och sånt till villan.


Vi kom just hem från villan och vi har verkligen fått mycket gjort denna helg. Vi har byggt trappa, börjat bygga en mur av stenar, plockat stenar på kanten av stenmuren på huset. Och vilket väder vi haft!

Mamma hade hittat en verkligt fin ask, väldigt antik sådan på loppis. Den innehöll boste, spegel och kam. Inget till mej. Snyft. Nå ibland brukar jag säja lite på skoj att de inte fattar hur ruttna grejer jag gilla så det är bäst att jag får köpa mina presenter själv.

Nästa helg ska vi vara hemma för sonen har lektioner då han går i skriftskolan. Kanske blir det villan på söndan.


Inga kommentarer: