onsdag 13 augusti 2014

Det närmar sej

Fick igår riktigt fnatt med allt man sparar på sej. Och då tycker jag att jag jämt och ständigt rensar här hemma. Det värsta är att jag är en pysslare....eller skulle vilja vara. Så de blir sparat en hel del. Söndriga smycken, tygbitar målburkar. Men nu fick jag så nog av allt och var på det perfekta humöret för att städa.

Och städningen förtsätter. Igår då jag var på vinden tog jag ner mehu maja och tömde ur frusen alla bär som fanns kvar där och så plockade jag rödvinbär och kokade saft. 

Samtidigt som jag började tvätt kläder från garderoben för det fanns inget kvar i bykkorgen. Sen kollade jag igenom köksskåp och kastade kex,flingor m.m.

Skön känsla och den gav en kick att fortsätta. Snart är ju Juthbacka och då far resten som mqn kan få. En slant för.

Inga kommentarer: