onsdag 20 augusti 2014

Drunknar bokstavligen i saker

Nu har vi hållit på och packa i två dagar. Och jag har så mycket grejer att de e inte klokt. Då börja jag fundera i de psykologiska banorna om de ligger något bakom allt detta hamstras.....förr då jag var yngre och då när barnen var riktigt små så var det fattigt och skralt om pengar, för det mesta. 

Jag blev ju mamma redan vid 17 års ålder och inte fanns det nå lågpris kedjor då inte. Sen med tiden så blev det roligt att handla grejer med egna pengar och då fanns ju några affärer med trendiga kläder till billigt pris. Sen kom ju loppisarna och resten vet vi.

Men två gånger i livet har jag haft riktigt tömnings mani. Det var 1995 då jag separerade och nu i sommar putsar jag bort massor och skulle helst flytta i en modern lägenhet med endast det nödvändigast. Sakta men säkert blir det mindre grejer hos oss och jag hoppas detta sitter i en tid.

Inga kommentarer: