fredag 8 augusti 2014

Kräft mat

Denna vecka har varit väldigt intensiv och ännu är det inte över. Lillkillen blir konfirmerad på söndagen. Vi kommer att ha närmare 30 gäster. Tänkte bjuda på frestelse, sallad och batong. Då jag kom ut hit till hamnskär var jag både trött och hade huvudvärk. Jag fick genast krypa ner i säng och blev serverad en burana och ett saftglas. Efter det föll jag in i en härlig sömn och vaknade av telefon.

Jag har pysslat på i trädgården och nu på kvällen åt vi årets första kräftor. Här e livet mumma som Ernst skulle säja. Svanarna simmade förbi. 

I förgår var vi med lill killen till skogen och sökte kantareller men de hade grävt diken och fällt en hel massa träd så jag kände inte alls igen mej. Blev lite sorgsen för jag har tyckt mycket om den skogen. 

På morgonen koka jag kaffe och vi hade en mysig stund me llillin. Han är så klok i sina funderingar. Han bad mej höra på en låt och trots att jag var sen ringde jag jobbet och medelade att jag kommer senare.Man måste prioritera ibland.

På lördag kommer två åringen och skötas och nu funderar jag vad kul vi ska hitta på med henne.

Inga kommentarer: