fredag 26 december 2014

Att sova ut

Visste nog att det skulle bli just såhär. Och va fel e det på det då? Är man trött jämt och älskar att ha sov morgon så ska man ta tillfället i akt. Därför steg bi upp klockan 12 idag. Solen lyste in i ansiktet och det blåser hårt där ute. Jag passade på att fota då det för en gångs skull gick att fota.

Idag blir det att äta köttbullar. Börjar vara trött på julmat. Utanför villan på isen sitter tre stycken örnar och mumsar i sej något fiskar gubbarna lämnat efter sej. Vid strand kanten syns spår av räven. Bäst att hålla vår lilla räv inne.


1 kommentar:

Nilla sa...

Brukar titta in till din blogg med jämna mellanrum. Nu har jag fått för mej att jag vill ha lyktor till mitt nymålade vardagsrum och visste att jag hade sett det i din blogg. Nu undrar jag var du har hittat lyktan du har på väggen på bilden. Kanske du har något liknande i rummet bredvid?