torsdag 25 december 2014

Så var julen över

Vi firade julen hos oss med några av de närmaste, sen drog vi iväg till villan. Tusen ljus eller kanske ett tiotal brinner och radion spelar, magen är mer än mätt och det bästa lugnet har infallit i vår stuga. Till helgen kommer väl några av släktingarna hit på besök. Yngsta sonen valde att stanna hemma så det blir väl för mej att fara en vända hem och hämta honom nån dag. Samtidigt ska jag passa på att handla mera mat. Blev just så snål på allt julgodis som jag glömde hemma men då hittade jag en efterätt med chocklad i och nu är jag så mätt så jag mår illa.


Igår packade jag en liten påsen med mat och en lite present åt en som skulle fira julen ensam och inte hade orkat handla hem jul mat. Det var detta årets goda gärning.

Ikväll blir det utebastu och kanske någon bra film på tv.

Inga kommentarer: