torsdag 29 januari 2015

Att få något gjort

Igår kväll tog mannen katten under armen och åkte ut till villan. Det betydde att jag i lugn och ro kunde jobba med mitt. Ganska skönt att få undan en hel massa " måsten". Så som att renskriva inventeringen, printa ut olika räkningar, och flygbiljetter till Hair open som vi ska åka till i mars. Jag valde flyg denna gång för bekvämlighetens skull. 

Förr for vi alltid redan på fredag. Körde ner och fyndade en hel massa fina grejer på olika loppisar och andra ställen. Och det va så kul. Men nu just passar det här bättre. Det får väl bli någon helg mot vår sidan som man tar en fynd helg i Tammerfors.

Idag ska jag köra dottern till mödra rådgivningen, och kolla in hur nya babyn mår. Då jag var i kälkbacken med Nella och vi kom in med röda kinder såg hon på mej medan hon hängde fast vid mina ben och sa: - Du e söt. Jag svara: - Nä du e söt. Och hon sa: Nä, du e! Underbara tankar att tänka tillbaka till!


Inga kommentarer: