tisdag 6 januari 2015

Livet

Satt igår och stirra ut över isen och suckade och sa att Oj, va he sku va skönt att vara pensioner. Inte behöva fara hem och till jobbet. Idealet skulle vara att ha en liten övernattnings lägenhet och bo här ute. Att gå på utedass är inte så farligt som jag först trott. Men handtvätten hade jag svårt med i början då jag är så van att tvätta hela tiden. Men det löste vi med en behållare med kran. Och babyservetter att torka av med. 

Idag blir det att såga mera ved och sedan ska jag laga lax i ugnen. Nu äter jag hälsosammare och lämnar bort allt extra. Mera sallad och kött mindre potatis och socker. Har lite ont i huvudet varje dag tror att det är p.g.a att jag lämnat bort sockret. Jag är inte förtjust i hetsbantning som många säkert håller på med såhär efter nyår. Jag tror mera på husmans kost i mindre portioner med mera sallad och protein. Jag går aldrig hungrig. Och skriver upp allt jag äter. Bara vädret tillåter ska jag öka mitt välmående med lite promenader. Senare det kanske blir lite mera spring i bena.

1 kommentar:

Kiika sa...

Heija Heija! kör inte heller nå kova bantning, kör på promenader och bort me sockret å ser hur långt det bär:)
men jag har ju myyyyycket fläsk som ska bort jag;)