onsdag 11 mars 2015

Äntligen sol

Genast solen visar sig blir folk piggare och gladare. Nu har vi haft sol varannan dag. Och ååå va den är efterlängtad. Förrutom då man ser på sina fönster och dammiga golv. Ledig dagen igår for i all hast och det var bankbesök, hälsa på barnbarnen och inköp till salongen. Och sedan hälsa på mormor. Handla mat och tillreda den. Vips var dagen nästa slut. Halv åtta på kvällen, mitt i ösregnet klädde jag på mej länk kläder och begav mej ut på en rask promenade i en av statsdelarna som jag gillar. Jag bara älskar när gamla hus renoveras med varsam han och man gör boendet bekvämt för sej och ändå bevarar det gamla. 

Idag tvättade jag fönster i köket på insidan. Tog fram lite påsk harar och betong ägg. Kanske lite tidigt men det får vara så.

Inga kommentarer: