söndag 15 mars 2015

Vår

Nu är det riktigt vår i luften även om det är kallt på mornarna. Och vad solen kan göra underverk. Mår så otroligt bra idag. Det är inte ofta man är på topp genast man öppnar ögonen. Inte jag iallafall. 

Vi är ute på villan och killarna bygger en flytbrygga och jag ska räffsa och plocka undan kvistar som blåst ner. Den äldre sonen hade hittat en lägenhet han ville köpa och hade redan gett bud på den, då blev lite andra tankar inom familjen och vi funderade fram och tillbaka och kom på att han istället ska köpa sin pappas hemgård som är till salu. Nu är de där och fixar och river ett gammalt lider.

Idag måste jag ta fram kalendern och börja planera för framtiden. Det är pyssel kvällar, bya fester, kurser och inköpsresor som ska planeras. Marknader och öppethus m.m.

Undebart är det att känna sej så levnads glad. Ikväll hoppas jag mormor är lika vaken som i förrgår och imorgon ska jag gosa med små tjejerna.

Inga kommentarer: