onsdag 29 april 2015

Bus

Idag busade jag och mormor. För ett tag sedan sa hon att hon var snål på banani, omena ja lihaa. Så idag köpte jag en bona barnmats burk med just texten omena,banani ja appelsiini. Jag gav henne 3 puttesmå skedar och hon tyckte det va gott! De e ju så att munterapeuten ha så lite tid och resurser saknas så då får man ju ta saken i egna händer. Jag berättade också att vi ska ha dop på lördag och då ville hon att vi ska ta foton. Jag frågade också om hon skulle vilja vara me de andra tanterna och då sa hon nä. Jag sa att de är kanske för att du är sjuk och trött och då sa hon:  -Jag känner mej inte sjuk. Bara trött.


Efteråt for jag till sonen som har köpt ett hus som han renoverar. Renoveringen blev större än planerat och jag har tyvärr inte hunnit ut och hjälpa honom. Vi har haft så mycket program så varje kväll har vi stupat i säng. Då jag körde hem från sonen kom ändå en lycko känsla, att jag kunnat ge mina bra chans till bra boenden även om jag får kritik för att jag stressar och är sur och irriterad jämt. Men varsågod vem som helst kan nog få ta på dessa 37: or och vandra samma väg som jag om ni tror att jag inte förtjänar de liv jag skapat. 


Inga kommentarer: