fredag 1 maj 2015

1 Maj

Underbart med 4 lediga dagar efter varandra. Eftersom katten ska in och ut några gånger per natt så känner man sej inte utvilad då man ska till jobbet och inte får ha sov morgon så det ska jag passa på och ha nu då jag är ledig. Igår räffsade jag på gården och Johnny fixade med bromsarna på lastbilen som vi skulle köra idag. Så gick vår valborgsmässo afton. Kvällen före trimmade han och sågade ner all sly medan jag var hos mormor. Sen var han och hämtade hem en roddbåt som jag sett på findit. Lite fixas på den men den var billig.

Idag fixade jag till en stor smörgåstårta som vi ska ha till dopet. Knepigt var det ju att hitta en bricka som skulle passa men fiffig som man är så hade jag en ny limträskiva i plast i garaget som vi sågade och slipade och tvättade till passlig form. Den ska dekoreras imorgon. På kvällen var vi till pappa med ett bord som vi köpt åt honom och på samma gång installerade vi hans tvättmaskin. Ett varv till sonen hann vi också idag på dagen.

Inga kommentarer: