tisdag 4 augusti 2015

Äntligen målat

Igår klädde vi sommar huset i dess vackra skrud. Idag ska alla vita detaljer kläs på och vips har vi ett färdig målat fint hus. Lite detaljer fattas ännu. Men vilken skillnad. Jag började min jobb vecka nu efter semestern men är ledig idag. Några vänner skall komma med båt hit idag så jag kan tänka mej att vi inte får så mycket mera gjort. För två år sedan började vi detta projekt och jag tycker faktiskt att det framskridit i högt tempo. Nu är det bara staketet kvar så borde allt vara färdigt. 

Jag håller på att packa lite inför årets Juthbacka och hoppas verkligen på en fin och varm helg. Det kan behövas då sommaren inte varit så bra. 

På kvällen ängnar all min fritid åt att kolla runt på olika inrednings grosister och antik sidor. Jag hoppas hitta sidor andra inte har hittat men alla tycks nog sälja från de mest kända märken. 

Inga kommentarer: