söndag 27 september 2015

Äkta kärlek

Igår tog jag hand om två av mej älskade personer. Pappa fick permision från sjukhuset och tillbringade lite kvalitets tid hemma hos oss. Man märkte på honom att han trivdes. Vi åt kyckling och ris. Sedan kom dottern med barnen och hälsade på. Eminella ville lämna kvar hos oss så vi bäddade ner morfar i sängen. Satt ett tjockt duntäcke på honom för att han frös så. Med Nellla gick jag sedan till kodials grönsaker.hon fick rida på ponny och mata får. Där pratade jag med en kvinna som misst sin pappa i cancer för bara ett år sedan.

Då vi sedan traskade hemmåt i sakta mak hand i hand jag och denna underbara unge märkte jag att en tår rullade på kinden utan att jag egentiligen grät. Var bara så sorgsen av disskusionen med kvinnan. Då böjde jag mej ner och pussade henne på handen och sa: -Jag älskar dej. Hon såg upp då mej. Log ett så vackert leende. Pussade min hand och såg så glad ut. Hjärtat bara svämmade över av äkta kärlek!

Inga kommentarer: