fredag 16 oktober 2015

Tankar

Tid att tänka.

Dagar som denna, då vi inte har bråttom någonstans kommer en hel del tankar. Jag tittar på pappa som sover, och precis som med mormor för ett halvt år sedan tycker jag att han ser så vacker ut. Precis som ens egna nyfödda barn är de så mycket vackrare än alla andras. För att han e min.

Jag tänker på framtiden. På hur det skulle vara om barnbarnet fick barn i samma ålder som jag var då jag fick mitt första. Då skulle jag bli gammel mormor vid 59. Jag undrar vilken lott i livets lotteri skall man själv dra. Blir det alzheimer,cancer eller får jag också en propp. 

För att skingra alla tankar vandrar jag på stan under operationen. Kollar upp på takkonstruktioner. Ser vackra byggnader. En byggnad som är byggd 1901 har fina plåtblommor som håller fast rännorna och jag funderar, märker någon annan sådant. 

Doften i luften fylls av kaffe och kanelbullar. När jag paserar dessa otroligt mysiga cafe'erna. 

Inga kommentarer: