fredag 25 december 2015

Low and high

Underliga känslor bubblar under ytan då det är helger som denna. Igår kände jag mej både ledsen, misslyckad och förväntansfull och ändå konstigt lycklig. De att vi inom när familjen är två mindre och en mera var ju nytt för i år. Samtidigt som jag ville att allt skulle vara perfekt ville jag inte alls fira jul. Och ändå ville jag nog ha alla nära. Men vi sov länge och jag trodde inte jag skulle hinna med allt. Blev fasligt hysterisk, grät lite. Tills J skicka mej i bastun och allt fixade sej till det bästa. 

Det bästa var nog då Emily 9 mån fick en gå kärra och gick runt och var så lycklig. Och då Eminella frånade av Johnny:- Saanko tulla sun syliin? Hon krama och gullade med honom och sa minä tykään sinusta. Sedan frågade hon om hon kan få en godis från bordet. Jo visst får hon det. Då smyger hon bakom soffa så föräldrarna inte ska se. Små glädje glimtar i tillvaron.

Inga kommentarer: