onsdag 16 december 2015

Nå så klart, förkylning

Hur dum kan man vara? Hur kunder jag tro att jag skulle slippa förkylningen då alla andra drabbas. Nu har jag inte haft flunssa på två år och det är första gången som jag inte tagit c vitamin i poretablett form genast jag kände av att jag skulle bli förkyld. Lyckligtvis var jag ledig igår och fick vila. Men idag kallar plikten som vanligt och jag vet ej hur jag ska orka. 

Det är ju en stor och väldigt negativ del av att vara egen företagare. Kunderna har väntat att få håret lagat och jag vet ej till vilken dag jag skall flytta dem om jag måste vara hemma. Huset är inte städat. Nästan inget inhandlat. Och alla ska fira jul hos oss. Men jag har ju märkt det senaste året att lite skit i hörnen får väl kvitta. Dessutom tror jag att jag ska jobba bara måndagen och sedan ta jul ledigt. Eftersom det inte var inbokat några stammisar åt mej på tisdag. Eller jo en, men lyckligtvis flyttade hon sin färgtid efter jul så det gav mej en extra dag.

Var till lokala matbutiken och frågade om man får köpa en halv kalkon då vi måste överväga om vi också ska köpa skinka i år då sälkten tydligt och fint, kräver skinka.

Inga kommentarer: