tisdag 15 mars 2016

Avbrott i vardagen

Många,många gånger har jag nog svärt över företagar livet. Ekonomisk osäkerhet och annat tjafs. Men att lite kunna välja hur man jobbar är ju en jätte stor fördel. Förr ringde min telefon hela tiden och jag hade massor med kunder som bestämde hur jag skulle jobba. Nu när jag har hjälp på salongen och bestämmer själv vilka jag tar emot och har lärt mej att säja nej känns livet mycket skönare. Så igår fanns ingen stamkund inbokad och då kunde jag ta en bonusdag och åka ut med mannen till villan. Så idag har vi riktigt njutit, varit ute i solen hela dagen. Åkt skoter. Röjt undan massor med snö. Nästan slumrat in i solstolen. Ätit ute på terassen i solskenet.

Genast vi kom hem åkte jag över till prinsessorna för att leka lite och pussa på dem. Imorgon blir det massör och tandläkare. Och ännu en ledig dag. Även om den är fullspäckad med en hel massa måsten.

Inga kommentarer: