onsdag 4 maj 2016

Älskade Maj

Helt klart så vaknar allt upp efter vintern. Ännu är inte naturen förstörd av ogräs. Utan allt är så lätt att rensa och fixa. Dessutom finns ju ännu ivern där efter vintern. Sedan då värmen kommer och allt ska rensas och vattnas då liksom orkar jag inte riktigt. De finns så mycket annat kul att göra då.

Vi ska vara lediga i fem dagar och få till bringa dem här ute på Övre hamnskär. Tänk så jag vänta på denna helg. Och så typisk då vi skulle åka ut hit mådde jag inte så bra. Vi åt ute på stan och då sa ju förståss min mage emot och det blev att springa på toaletter. Så alla plantor och växer jag drömt om att få ta hit lämnade i butiken. Skit också. Fick ta en burana och sova för huvudvärken kom också smygande.

Men jag vaknade av telefon, min man ringde från stranden och sa att jag skulle komma ner och se, för där simmade en säl utanför bryggan och åt en fisk. Naturen är ljuvlig nu.

Inga kommentarer: