söndag 22 maj 2016

Gröna fingrar, not!

Som jag skrev på fb, så har jag inte de minsta gröna fingrar. Ändå kan jag ibland drömma om en livsstils butik som omfattar både kläder, blommor och inredning. Att gå in till nån av våra affärer och då menar jag inte dessa små året om butiker utan snarare dessa som dyker upp på sommaren, är rent ut sagt ångest fullt. Hemmifrån har jag inga gröna fingrar. Mormor va nog den som var bäst på blommor. Men man kan ju alltid försöka. Det är ju hälften vunnet.

Då jag var barn hade vi ett egnahems hus och där tog det många år innan vi fick planterat gräsmatta. Och inte minns jag heller att vi hade nå mycket planterat där inte. Röda pelargoner fanns nog i blomlådorna men inget ut över det. 

1 kommentar:

Agnes sa...

JAg önskar att jag också hade gröna fingrar. Men din trädgård ser ju toppenfin ut!