tisdag 7 juni 2016

Operation idag.

Orkar inte upprepa allt som jag redan berättat åt de närmaste men operationen var idag. De var mera personal i operationssalen än vanligt och iställe för 3-4 titthål blev det 5. Stenen hade blockerat gallvätska från att passera ut igallgången och gallan var uppsvälld. Samt att den hade format sej som ett timglas. Och vridit sej lite. Därav säkert de onda jag känt i 1 1/2 år. Då de väckte mej ville jag gärna fortsätta sova. Trots värmefilt kom lite frossa, tårar i ögonen och illamående. Kändes nästa som man skulle ha varit på en bättre fest med vänner...

Men de gav genast medicin mot illamående och värkmedicin i flytande form. Småningom gav sej illamåendet och jag fick kaffe, youhurt och semla. Världen snurrade lite så jag satt mej upp och det kändes som om jag hade glasögon på då jag såg runt mej. Fick ändå åka hem vid 15. Ville bara lägga mej ner i min egen säng och sov. Nu känner jag mej bättre. Har ätit lite och har sjukledig till 19.6

Inga kommentarer: