söndag 31 juli 2016

Skön söndag

Idag har vi ätit rökt fisk som Hugo fiskat. Sallad och dill från eget land. Och en blåbärs och hallon paj på bär jag plockat. Mums. Slumrade till en stund efter maten. Blev lite trött av allt gårds arbete jag håller på med nu. Eftersom jag inte kunna lyfta så mycket det senaste året så har mina sten murar fått vara så småa som de lämnade förra året. Men idag fyllde jag skottkärran några gånger och plockade om lite. Fyllde på med mera jord och satt ner en fin slinger växt jag hittade i skogen.

Inkommande vecka är min sista semester vecka och då ska vi åka till Umeå med sonen. Han vill på gitarr museum och jag ska träffa en kompis.

Had önskat att jag fått åka till bostadsmässan men tror inte jag hinner dit.

1 kommentar:

Ein Dekoherzal in den Bergen sa...

sehr gut schaut das aus,,,,
FISCH esse ich auch sehr gerne,,,

wünsche noch einen schönen ABEND
bis bald die BIRGIT aus TIROL