måndag 19 september 2016

Höst

Varmt och myggigt var det ikväll då jag städade ur garaget, plockade äppel och mamma dammsög våra bilar. Denna höst har jag verkligen tagit på vara allt vad naturen har att erbjuda. Av äpplen har det redan blivit saft och cider är ju på gång. Snart ska det bli äppelpajer som jag ska frysa ner. Dessutom har jag plockat både hallon, blåbär och lingon. Gurksalladen är nästan redan uppäten så det blir säkert att göra mera sådan också. Ikväll var även min äldre bror hit med svamp. 

Förra hösten levde jag inte alls, saknade helt gnistan och livet visade sej från sin mest orättvisa sida då två mycket älskade människor i min närhet dog. Men livet återvänder och visst saknar jag dessa två så det gör ont men livet är ju så. 

Nästa vecka packar vi ihop våra sommar kläder, solsmörjan och sticker till Mallorca. De e första gången vi åker dit och dit har vi längtat i flera år. Hugo stannar hemma för han har ju skolan att passa. Men mormor och farmor ställer ju upp och bor vid oss när vi är borta. 

Inga kommentarer: