lördag 1 oktober 2016

Mallis

Tillbaka på hotellet korkar vi varsin öl, korken faller ner till grannen. J säjer:- se oli vahinko. Precis som Nella brukar säga då hon spiller ut något. 
Att vi inte bor på ett lyx hotell har vi ju vetat ända sedan vi kom. Första natten lät det som om grannen skulle ha stått på vår balkongen då de grälade. Senare kom vi på att fönstret i lägenheten var sprucken och rutan höll på att trilla ur. Men de fixade vi med tejp lappen från vår kappsäck. 
   (Gubbe som försökte sälja sop säck åt mej )

Följande natt höll ett gäng tjejer oss vakna från morgonen typ runt 05.00 då krogen stänger. Johnny däpp,däpp sjöngs för fulla muggar. Min johnny fråga om vi ska hämnas nu när de sover och jag svarade genast :-Jooo jag e me. Nå he vet ja du älskar ju sånt....svara ju han då.
Men faan han balla ur. Men int jag. Nu ska vi och köpa nya sandaler åt J för han har promenerat 
sönder de andra. Huhu blir inte världens lättaste sak. 


Myggor har också bitit oss, inatt. Idag har vi hyrt bil. Vi var en vända till Alcudia. Där fanns en gammal borg och innanför den en hel stad med smala gränder. Caféer och små butiker. Jag måste nog säga att jag inte ännu är så förtjust i detta ställe. Ikväll ska vi söka upp en restaurang så jag ska få en riktigt god biff.

Inga kommentarer: