fredag 21 oktober 2016

Tiden går


För exakt ett år sedan fick jag mitt hittills värsta samtal mitt i natten. Teidän isänne, Bengt Cygnelin hengitys on nyt mennyt niin alhaiseksi että olisi hyvä jos joku voisi tulla tänne. Det var från TYKS. 


Ett år går fort och det sägs att tiden läker alla sår. Tiden lindrar alla sår men läker vet jag inte. Efter dethär har jag förstått att det inte finns någon Gud. Det finns ingen himmel. Vi gör vad vi kan så länge vi vandrar här och sedan så är det färdigt. Om nått som jag tidigare trodde Gud hjälpt mej med så var det nog mera ödet. Det tror jag på. 

Tycker ändå om traditioner, och va tur att vi har de tio bud orden att rätta oss efter. Hur skulle världen se ut utan dem.?
Ettan och tvåan struntar jag fullkomligt i, trean och fyran är jätte viktig för mej. Femman är ju självklar så som också nummer sex. Att dra vita lögner lär de flesta göra varje dag. Rätt eller fel är inte mitt jobb att dömma. Att ha begär till sin nästas hus eller hustru. Ja, känslor rår man ju inte för så den e knepig. Är man tillräckligt vettig och vuxen så förstår man att man inte kan äga någon. Du kan inte tvinga någon att älska dej. Har man förstått allt detta har man kommit långt i livet.

Funderar starkt att gå ur kyrkan. Förr tyckte jag att folk som gick ur kyrkan var löjliga och att vi nog ska understöda vår kyrka men desto mera jag tänker på det så är ända gångerna jag besöker kyrkan är för att höra på de vackraste julsångerna. Det är en jävligt dyr konsert mina kära vänner, närmare 700€ för min del. Så tycker jag ändå att betalar man inte skatten så ska man inte heller gå dit för att höra på
julsångerna heller. 

Jag kanske låter bitter men då vi begravde pappa kostade det några hundra. Jag trodde att de ingick i skatten liksom. Visst tycker jag att vi ska sköta våra kyrkogårdar och vårda vårt arv. Men själv har jag tappat min tro, och varför måste man tro på något? Jag tror på ödet.....

Inga kommentarer: