söndag 27 november 2016

November mood

De dagar som gått har varit mera känslosamma än annan tid som passerat i det regniga och mörka november. Plötslig kommer en vemodig känsla i min kropp och jag blir mjuk, sårbar och lätt irriterad på de i min närhet. Inte de i den innersta cirkel utan de som ständigt trippar på kanten. Ifrågasätter i tankarna allt och alla. Blir kärare i själva kärleken. 


Snön virvlar utanför mitt fönster och den efterlängtade och saknade snön känns plötsligt jobbig. Vi plumsar i nysnö jag och en vän, för att hitta den perfekta granen till hennes gård. I ny färskt minne har vi smaken av den goda maten från igår. De blev kvar till lunch idag. Då vännerna åkt kryper vi ner i flanells lakan och bara tar time out.


Första advent knackar på dörren och en lite treasure trip är på kommande. Ha det gött!

Inga kommentarer: