onsdag 30 november 2016

Ordning och reda

Har redan en tid tillbaka systemsatt det så att om jag köper 5 pack med strumpor så städar jag bort 5 par. Samma gäller allt annat i huset. Har ju länge velat ha som motto at skåp och lådor ska bara innehålla det vi behöver och inget annat. De blir liksom en mani med tiden. Så tomt som möjligt. Idag blev det inköpt nya bäddmadrasser. Och det känns oerhört skönt. Man borde byta oftare men det vill liksom inte bli av. 

December är ju en bra månad att rensa. Då kan man skänka grejer till hund/ katthuset. Handukar och täcken med mer. Kläder ska jag föra till loppis och skänka en del till behövande. 

Jag slapp tidigare från jobbet igår. Ringde dottern som inte sovit nästan något. Hon var så trött så hon var rädd att tappa babyn i golvet och hungrig men visste inte hur hon skulle orka koka. Så jag for efter mat åt oss och bad henne krypa ner i sängen efter att vi blivit mätta i magen. Sedan tog jag hit tjejerna. 
Vi förde hem Emily på kvällen och for en bända till Sundom till Äldsta sonen. Och det kändes härligt i moders hjärta att vara nära alla barn och barnbarn. Nella kom sedan dessutom hit och sova. 

Inga kommentarer: