torsdag 2 mars 2017

Februari kom och gick

Jag har aldrig varit någon stor vän av vår vinter månad februari. Oftast är det kallt och händer ingenting. På jobb fronten brukar det vara så tyst så man funderar vart alla har försvunnit. Men i år var det helt vanlig rusning. Och inte har jag heller känt mej frustrerad på den långa väntan på ljusare och varmare väder som jag brukar känna. 


Jag är tillfreds med livet. Jag känner en stor lycka att vara jag. Undras om man kan skriva så ? Jag känner mej mycket älskad. Visst finns det grus i min bägare också men jag har valt lyckan. När jag ser mej i spegeln så ser jag att ansiktet är rundare, mina kinder rödare p.g.a rosasea. Brösten börjar hänga och anta en tant form. Magen är pösig. Speciellt på kvällen.Men de e livet. I hjärtat e jag glad. Förra gången i livet jag kände så, så rasade min värld. De har den gjort några gånger. Men jag har klarat mej.

På helgen hade vi me två av barnbarnen till villan. Vi spenderade mycket tid ute. Vi var på picknic och ute på isvandring, gungade. Körde skoter och släde. Grillade korv och hade fotoshot. De blev riktigt lyckat då barnen fick leka fritt utan att posera och jag fångade de bästa spontana ögonblicken. 

Imorgon ska jag och en kompis åka på tjej kryssning till Umeå. Vi bokade redan för flera veckor sedan. Och kom inte på då att det är sportlovs vecka och massor med ungar på båten. Hm, vi funderade på att sittat i baren och bli salongsberusade, för dit kommer väl inte de?

Inga kommentarer: