onsdag 26 juli 2017

Prinsessa päivä

Då äldsta barnbarnet hade en önskan om att få vara ensam med mej någon gång, kom jag på "prinsessa päivä". De är en dag som jag ska börja ha med alla barnbarn i tur och ordning. Vi ska ha en egen dag då vi gör just vad vi vill. Jag ska ge tid åt en i gången att känna sej speciell. Vi kan gå till någon park på picknick, shoppa, äta gott, simma, måla naglarna, och bara njuta av dagen. Först ut var deras mamma. Jag tyckte verkligen att hon behövde det. Så idag for vi till grann staden Jeppis. Vi gick på loppisar, roliga butiker. Shoppade loss på rean -70% . Åt gott och jag tror nog hon njöt. 

Då de kommer in små killar i mitt liv så ska vi göra samma sak. Ha en egen dag. Bygga kojor, fiska och föra sådant som dom tycker är kul. Sedan hoppas jag att dessa dagar ska bli heliga och att jag får ha mina prinsessa päivät då jag blir gammal. Nu lockar sängen efter en mycket lyckad dag.

Inga kommentarer: