lördag 28 oktober 2017

Att ha en webbshop www.rummetbrevid.fi


Tänkte skriva lite om att ha en webbshop. Trodde på något underligt sätt att de skulle vara lätt men då man köper in grejer ska de fotas, mätas och ibland vägas. Ofta är fotona av en sådan storlek att man måste använda foto editor program för att de ska rymmas.

Många sitter på kvällen och klickar på grejer de drömmer om men egentligen inte har råd till. Vi skickar ut en faktura på e posten då vi fått beställningen. Sedan ska man sitta och hålla koll på konto utdraget om rätt summa kommer in. Oftast lämnas drömmar om fina grejer just till drömmar. Och inboxen blir fylld av beställningar som sedan inte betalas. Då måste man återställa varu antalet manuellt. Själv har jag aldrig klickat hem något jag inte sedan haft råd med. Men man märker att tiderna förändras. Vart försvinner all respekt och omtanke om andra människor? 

Många gånger ringer folk som vill ha en produkt följande dag till något projekt och då får jag avbyta allt vad jag håller på med och rusa iväg till matkahuolto eller posten. De har liksom blivit lite så att jag ska ha de nu eller genast. Märker också detta på salongen. Där det ökat efterfrågan att få en tjänst idag.


Funderar på om jag ska fortsätta med min webbshop men de finns ju underbara människor som faktiskt beställer, betalar och får sina varor genast vi ser betalningen på kontot. Och så har vi så fina varor på kommande. Mycket lyktor, linne kuddar, linne kökshandukar och lite muggar. Så nu har jag i detta regn väder suttit och jobbat lite. 

Inga kommentarer: